Публикации

Горе главите!

Изображение
Горе главите всички короновани и некороновани люде, които четете този душеободрителен текст. Човек, колкото и да е болен, дори и на смъртен одър да е, ако е божията воля да се изцели, то той ще бъде изцелен! Това е обратното на думите на Елеазар Хараш, че "ако си кармично белязан и в пещера да се скриеш, и по 1 000 пъти да си миеш ръцете дневно, вирусът ще те порази" (цитиран по смисъл). Вярвам, че и двете неща са верни. Тоест, ако си кармично белязан да не се заразиш, няма да се заразиш. Не че нямаме нужда от предпазни мерки и лекарства, но ако Шефът на шефовете иска ние да напуснем земната сцена или да останем на нея - ще стане според волята м у. Но волята му не е константна, съдбата може да се изменя. По принцип е възможно човек, който всички са отписали да оздравее. Или да се размине със заболяване с което не се разминават мнозина, които се пазят повече от него. Каквато и да е била божията воля до даден момент, вярвам че тя може да бъде изменена....

Личност и индивидуалност

"Личност срещу индивидуалност Мисловното упражнение на Щайнер изисква да си представим скрит аз, който често има планове, доста различни от тези на обикновения а з. На езика на тълкуванията на Кейси тези два аспекта на аза се наричат личност и индивидуалност. Това разграничение вероятно е най - важната концепция в психологическата система на Кейси. Личността (или обикновеният аз) е това, което познавате най - добре - изградена от вашите предпочитания, убеждения и предразсъдъци. Но личността не е само вашият вътрешен живот на нагласи и емоции, а и начинът, по който изглеждате в очите на другите - вашата фасада. Всъщност Кейси използва думата личност в смисъла, който Юнг влага в термина персона. Личността функционира до голяма степен чрез навиците, чрез рутинните начини на мислене, чувстване, действие и реагиране на света. Тя е необходим компонент от живота в материалния свят, тъй като някои дейности (като шофиране и хранене) могат да се извършват без пълно съзна...

За податливостта на фини влияния (5)

В предишната част разделих фините влияния на три групи и дадох пример за тип реплики, които може да се използват с цел даден човек - например клиент в магазин, да бъде подтикнат да си купи една или друга стока, дори и първоначално да не е бил много склонен да го направи. Това са похвати спадащи към категорията "лично внушение". Целта при подобен маниер на общуване е да се измъкват от събеседника утвърдителни отговори. Да речем, че лицата А и Б разговарят. А се опитва да получи съгласие от Б по даден въпрос. Вероятността Б, да се поддаде на опита за повлияване от страна на А, ще е по - голяма, ако А не започне разговора с неща, по които той и Б се различават. Но вместо това, А започне и продължи с подчертаване на нещата, по които той и Б са съгласни. Този подход в общуването се характеризира и с това - ако е възможно, А да изтъква, че и двете страни преследват една и съща цел и че само начинът им на действие е различен. Целта е Б да казва "Да, да" още в начал...